En gång i tiden var du min, men nu är du bara en dröm. jag ser dig ibland i vårt sagoland.

jag kan inte förklara för någon hur jag mår, finns ingen som förstår. jag borde vara hur glad som helst, har fått allt jag vill, har kämpat mig hit, men är ändå inte glad. har ångest och panik över allt. rädd för att göra fel, en liten sak kan göra att allt bara försvinner, ett pytte litet snesteg och poooff , allt är borta.. vad handlar det här inlägget om? kärlek? vänner?familj? hästarna? det är det jag själv inte vet, men något tynger ner mig så sjukt mycket… ena stunden är jag högst upp och mår så jävla bra, sen helt plötsligt är jag längst ner och måste klättra upp igen.. som sagt vet själv inte hur jag mår.. får ta dagarna som de kommer helt enkelt, men inte så jäkla lätt. ska även kämpa för ”han” nu orkar inte allt och alla som bara leker runt, jag , du , hon/han, ALLA leker runt, och det är det som gör allt så svårt, hur ska man veta om det är äkta eller om det bara är en så kallad lek?  aa jag vet inte , allt snurrar runt i mitt huvud och jag är bara allmänt förvirrad. Vet heller inte vilka vänner som faktiskt står där för mig, som skulle finnas oavsett vad, visst man kan säga ”finns alltid för dig” det kan alla, vill veta vilka som kan leva upp till det dom säger och de 4 små orden.. tänker på allt och inget. tar åt mig av allt kan bli hur ledsen som hest för världens minsta grej, folk tänker inte på vad dem säger , ord bara kastas ut från alla möjliga håll.

– Hora.

vad är det här för ord? någon som egentligen vet vad en hora är? det är någon som säljer sin kropp för pengar, inte en tjej på 15 år som håller på med en kille den gillar, snälla lär er den skillnaden.

sen sprida rykten, är det en osäkerhet på sig själv? mår man så dåligt att man måste trycka ner andra för att höja sig själv? har man ett sånt sorgligt liv? herregud.

”rykten sprids av svartsjuka, accepteras av idioter och handlar om oskyldiga”

är det så det är kanske? jag vet inte.

Vet inte själv vad jag tänker.

Om bellasofie

Hej, kul att just du kikade in på min blogg. Jag är en tjej på 15 år som lever livet dag för dag. Jag rider ute på färingsö utanför Stockholm på min "hyr ponny" Ikaros. Följ bloggen och läs om min vardag, med videobloggar massa bilder och texter.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

